EXPEDÍCIA VOLCHUB, alebo expedice akšek namiesto Buchlova

…ešte keď sa zástupcovia BP.cz na Slávnosti Jasmingu začali kasať blížiacou sa príjemnou a ľahkou prechádzkou z Osvětiman na Buchlov, tak som sa len pousmial a poprial im šťastnú cestu. No myšlienka sa vrátila a keď sa už s týmto ozval aj Jirka, ktorý oficiálnym členom nie je – zatiaľ – niečo pridal Lála a keď už BP.cz presúvali Volchub kvôli účasti na našej svadbe, bolo by minimálne netaktné, im neoplatiť účasť na ich akcii. A tak bolo rozhodnuté.  Expedice Volchub, je každoročná tradičná pred letná akcia BP.cz založená na princípe putovania na hrad Buchlov v Chřibských horách, vždy z inej štartovnej lokácie. Napriek tomu, že sa jedná o peknú a zaujímavú akciu, hoc netuším prečo ju BP.cz nazývajú po arabsky, nikdy sme sa jej nezúčastnili. Prečo, netuším. Buď kolidoval termín, alebo sme jednoducho dali prednosť pitiu piva v pohodlí krčmy, pred trmácaním sa lesom. Tak som sa ozval Igorovi, nech hotujú tričká, z pôvodnej štvorčlennej posádky sa čoraz istejšie stávala trojčlenná, no deň odchodu sa blížil a radosť narastala.Nezastavili nás žiadne prekážky, nič nás neodradilo. Ani to, že som v piatok doobeda musel ešte navštíviť zubára, nech mi vyoperuje spod líca pingpongovú loptičku. I keď to mohlo znamenať posunutie odchodu, predsa nebudem riskovať, že miesto zábavy a pitia piva, strávim víkend s opuchnutým ksichtom a v bolestiach.

Napokon sa nám podarilo vyraziť asi o tretej poobede, v zostave Robko, ja a čerstvá bírplizáčka Jasmína. Posila za BP.sk, čiže Romčo mal prísť v sobotu k večeru, spolu s Lukášom a Jirkom.Cesta autom na Moravu ubehla rýchlo, aj nejaká tá keška sa priplietla pod ruky, v špáry aj pivo mali, avšak škrt cez rozpočet nám urobila v istých kruhoch a istými divadelnými situáciami známa dedinka Břestek. To dokedy to tam budú mať rozryté ??!! Plán prísť k bývalej a zároveň budúcej hospode Pod skálou, nám zmaril nedostatok času spôsobený obchádzkami a vysokou kvalitou rozrytej vozovky. “No nič, dáme to aspoň ku Krtkovi.” Hovno. Ani to by sme nestíhali. Síce sme tam zastavili, prezliekli sa, pobalili ruksaky, no po pohľade na hodinky, sme naskákali naspäť do auta a futašili do stredu dediny, kde sme po zaparkovaní a vystúpení z auta mali ešte 5 minút do odchodu autobusu. Tak si konečne spokojní čakáme na autobus, keď tu si Jasmína všimla oznam, že táto zastávka je zrušená a autobus odchádza od nejakej zvoničky. Fakt nás chce ten Břestek asi nasrať! Tak sa šprintom presúvame k tej nejakej zvoničke a hneď ako sme nastúpili, autobus sa šinie s nami preč. Prestup v Zlechove, usádzame sa v autobuse a konečne sa začína zlepšovať nálada a konečne začíname mať pocit, že sme na výlete.Naháňačky sa skončili. Otvárame prvé pivo a napriek mojej zuboboľavej opuchnutej tvári, sa začínam dobre cítiť aj ja.

Šikovní sme !! Hneď ako sme vystúpili z autobusu v Osvětimanoch, krčmu sme našli asi v priebehu minúty. Keďže sme mali asi hodinu k dobru na BP.cz, usúdili sme, že najlepšie bude počkať ich pri pive. Prišli asi po druhom. Objednalo sa ďalšie, zvítali sme sa – áno, v tejto postupnosti – boli nám odovzdané expedičné tričká a keď už boli krígle prázdne, zavelilo sa k odchodu do ďalšej krčmy, kde mala vlastne celá expedice Volchub začať. Celkom obstojne sme sa rozskupinkovali, takmer každý však mal vysielačku, tak sme sa postupne navzájom navádzali najprv na jednu kešku a potom do krčmy. Konečne večera, zase pivo, poniektorí si ešte nasýtili aj ego, vybehnutím do strmého svahu pre ďalšiu kešku a poniektorí s boľavým zubom pili ďalej pivo. Až po vyhlásení záverečnej sme sa pohli ďalej a opäť v skupinkách, navádzajúc sa vysielačkami, trúsili sme sa smerom Zigmundove skály. Nikto sa nestratil a tak sme si radostne dali pivo a pustili sme sa do znášania dreva a založenia ohňa. Ešte chvíľu pokecali, pivo na dobrú noc a šlo sa spať. Poniektorí do stanov, iní do skalnej jaskyne, či pod širák.

Zobudili sme sa do usmokleného rána. Zub ma naďalej bolel, tak som nemal práve najlepšiu náladu. Niekto vyhrabal z nášho bivaku kešku, naraňajkovali sme sa, Lála si ešte odskočil a pobrali sme sa ďalej. Myslel som, že zvolíme priamy smer Buchlov, no mýlil som sa. Až v tento deň naplno začala expedícia akšek. Tak sme sa motali lesom, chvíľu doprava, potom zas doľava, až som pri pohľade do mapy zistil, že sa od Buchlovu stále viac a viac vzďaľujeme. Zvláštne. Po X keškách a zbytočných kilometroch navyše, čo nesedelo výlučne len môjmu zubu, tohto času už vytrhnutému – poznámka autora – sme sa ocitli v altáne kde sme si dali stravovaciu pauzu. Vlastne celé osadenstvo okrem mňa. Moja pauza bola spacia. Skutočne som už nič nevládal. Po výdatnom obede sme už KONEČNE nabrali priamy smer na Buchlov. Už však po skupinkách, ja s Jasmínou sme tvorili najzadnejší voj.

Hrad Buchlov som si veľmi obľúbil hneď od svojej prvej návštevy. Vždy sa naň rád vyberiem. No netušil som, že moja radosť z príchodu naň môže byť až taká obrovská. Takže môžme vyhlásiť, MISIA SPLNENÁ, BUCHLOV SME DOBYLI !!! Už za príjemného a miestami až moc teplého počasia sme sa usadili na vnútornom nádvorí k pivku. Naša radosť však netrvala dlho, keďže sme si cestu keškami značne predĺžili, prišli sme až chvíľu pred záverečnou. Nuž po pár pivách, fotkách a odbytí otravných šermiarov sme sa presunuli poniže k Špalkovi. Nič sa nedeje, však aj tam je pivo. A pomerne dobré. Teda, spokojní boli tí, čo si dali Holbu. Iný pohľad má na to iste Přema, ktorý si dal Plzeň vyškovského typu. Tak nás pobavil nevyberanými komentármi a ešte vtipnejšími výrazmi tváre. Peťa Špalek si to žehlil ako sa dalo, dokonca aj víno dal naliať, ale VÍNOM SI NÁS NEKÚPI !! Cesta z Buchlova na Břestek už ubehla rýchlo. Na chate u Igoro-Viktoro-Pavlovej, či Viktoro-Pavlovo-Igorovej, či Viktoro-Igoro-Pavlovej, nebudem Vás zaťažovať kombinátorikou, proste na chate Janičkinej mami, a tety Pilátovic v jednej osobe, sme len zhodili veci a svorne sa ponáhľali do krčmy U Krtka. Na pivo. Tam sa už konečne k účastníkom tejto expedície pridali odpadlíci, lenivci a abonenti Romčo, Jirka a Lukáš. Nie je človek, dokonca ani pravoverný Bírplizák, len pivom živý, tak konečne sme doplnili energiu aj plnohodnotnou večerou a následne pivko chutilo ešte viac. Po príchode na chatu sme sa popasovali s ohňom a v spoločnosti piva a gitary večer pokračoval do rána.

Nedeľa nás privítala krásnym slnečným počasím a absenciou BP.cz. Vraj splašili dáky odvoz, tak to využili a pobrali sa domov, čo sme po raňajkách a Robkových excesoch na trampolíne urobili aj my.

Máme za sebou vydarenú a perfektnú akciu. Sám seba sa pýtam, prečo sme sa na nej zúčastnili až tento rok ? Nálada super, aj počasíčko, cesta, trasa, spoločnosť… Nuž, bola chyba expedici Volchub nenavštevovať. Verím, že túto chybu už nezopakujeme.

V mene celého BP.sk ďakujem našim moravským kolegom za zorganizovanie, pozvanie, zabezpečenie tričiek, všetkým za zábavu a super náladu, Janke a jej mamine za nocľažisko atď, atď…

Osobne sa musím poďakovať ešte všetkým Vám, že ste počas celého víkendu mali so mnou trpezlivosť, pochopenie k môjmu zubu, pomohli s gitarou a týmto všetkým ste mi dopriali zúčastniť sa akcie, na ktorú som sa tešil, no nemal na ňu zdravotné predpoklady a sily. Ešte raz vďaka a ospravedlňujem sa za moju otrávenosť, či mrzutosť.

Tešíme sa na budúci ročník.

Článok je v kategórii Akcie a pridal/a ho Pingu.

1 pivo2 pivá3 pivá4 pivá5 pív6 pív7 pív8 pív9 pív10 pív (2 votes, average: 10,00 out of 10)
Loading ... Loading ...

2 komentáre pri “EXPEDÍCIA VOLCHUB, alebo expedice akšek namiesto Buchlova

1. Pěkně napsané. Vaše zážitky v rozbombardovaném Břestku mě pobavily. :-) Když to tak čtu, jak ti bylo, tak myslím, že ses držel velmi dobře.
    Jo, “pravá Plzeň” byla skvělá a pohled na Přemu, když to pil, ještě lepší. :-D Ale raději jsme to nedopili.
    A to ráno a “absencia BP.cz” – tož vstali jsme do krásného rána, zažehli oheň, připravili snídani, Mira roznášel dobrou náladu i kávu… aspoň tak dvě hodiny jsme tam v pohodě strávili. Ale co dělat, BP.sk nesestupovalo ze svého apartmánu ;) a nás čekala klasická procházka k vlaku. Sám jsem byl rád, že jsem došel na Velehrad (odřené nohy) a k vlaku jsme si to zkrátili busem. A pochopitelně, po cestě nová keška nad Velehradem. ;-) Akce super, tak zas příště!

2. Ano ano. Tak to opravdu bylo. Moc pekny clanek. Skoda ze na Beerplease Cz nema nikdo cas nic napsat. Snad se vse zlepsi a cas se najde. Dekujeme Beerplese Sk za ucast a tesime se na dalsi jak doufam opet spolecny rocnik. Diky.